Τρίτη, 21 Απριλίου 2015

Δίαιτες: 7 (αληθοφανείς) μύθοι


Τα επτά ψέματα που μας επιβαρύνουν με περιττά κιλά:

Η παράλειψη ενός γεύματος οδηγεί σε απώλεια βάρους:
Ισχύει το ακριβώς αντίθετο. Ιδιαίτερα όσον αφορά το πρωινό, η παράλειψή του έχει ως αποτέλεσμα την επιβράδυνση του μεταβολικού ρυθμού, αφού ο οργανισμός αντιλαμβάνεται τη στέρηση ως κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.


Τα λίπη βλάπτουν:
Η απουσία λιπαρών από τη διατροφή μας μπορεί να έχει ως συνέπεια την αύξηση του βάρους. Μια δίαιτα πλούσια σε Ωμέγα 3 «ξυπνάει» το μεταβολισμό και επιταχύνει τις καύσεις, ενώ παράλληλα προκαλεί αίσθημα κορεσμού.


Τα προϊόντα light αδυνατίζουν:
Το γεγονός ότι ορισμένα προιόντα έχουν μειωμένα λιπαρά ή ζάχαρη δεν σημαίνει απαραιτήτως ότι έχουν λίγες θερμίδες.



Μία ώρα στο γυμναστήριο ισοδυναμεί με ένα πλούσιο γεύμα:
Η σχέση μεταξύ άσκησης και καύσεων δεν είναι σταθερή για όλους τους οργανισμούς. Κυμαίνεται ανάλογα με τη μυϊκή μάζα και μια σειρά άλλων παραγόντων που καθορίζουν τον μεταβολικό ρυθμό.


Οι υδατάνθρακες παχαίνουν:
Δεν υπάρχει καμία επιστημονική ένδειξη που να ενοχοποιεί τους υδατάνθρακες για τα περιττά κιλά μας. Επιπλέον, η απουσία τους έχει ως συνέπειες έντονη υπνηλία και ευερεθιστότητα.


Μόνο με δίαιτα μπορεί κανείς να αδυνατίσει:
Σύμφωνα με στατιστικές έρευνες, ένας στους τέσσερις κατοίκους της Δύσης ακολουθεί κάποια δίαιτα. Τα αποτελέσματα, ωστόσο, σπάνια θα τον δικαιώσουν. Αντίθετα, η εμμονή του με τα απαγορευμένα τρόφιμα θα μεγαλώσει και αργά ή γρήγορα θα επιστρέψει στις παλιότερες διατροφικές του συνήθειες.


Η αποτοξίνωση κάνει καλό:
Ενας υγιής οργανισμός δεν έχει ανάγκη αποτοξίνωσης. Παρ’ όλα αυτά, μια ολιγοήμερη δίαιτα δεν βλάπτει ουσιαστικά - οι συνήθεις παρενέργειες περιορίζονται στον πονοκέφαλο και στο φούσκωμα. Οι μακροχρόνιες δίαιτες «αποτοξίνωσης», όμως, απαγορεύονται υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, γιατί μπορεί να προκαλέσουν μόνιμες και μη αναστρέψιμες βλάβες στην υγεία μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: