Παρασκευή, 2 Νοεμβρίου 2012

Διατροφικές συμβουλές κατά την κύηση


Η εγκυμοσύνη αποτελεί μια κρίσιμη περίοδο στη ζωή της γυναίκας, κατά την διάρκεια της οποίας η υγεία και φυσικά η διατροφή της μητέρας αποτελεί το κλειδί για την υγεία του νεογνού.
Διαβάστε τι χρειάζετε να προσέχετε κατα τη διάρκεια των 9 αυτών μηνών:


  1. Η έγκυος χρειάζεται καθημερινά 6-8 ποτήρια νερό.
  2. Η έγκυος δεν πρέπει να πίνει οινοπνευματώδη ποτά και πολύ καφέ, διότι η αυξημένη κατανάλωση οινοπνεύματος οδηγεί στο εμβρυϊκό σύνδρομο της αλκοόλης.
  3. Για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας και των αιμορροΐδων θα πρέπει η εγκυμονούσα να καταναλώνει μεγάλες ποσότητες άπεπτων φυτικών ινών από πιτυρούχο ψωμί, λαχανικά και φρούτα.
  4. Το αίσθημα του οπισθοστερνικού καύσου και όξυνες ερυγές ιδιαίτερα κατά το τελευταίο τρίμηνο, είναι πολύ ενοχλητικά και η αντιμετώπισή τους γίνεται με την αποφυγή τροφών που προκαλούν δυσπεψία, τα συχνά και μικρά γεύματα και τη λήψη αντιόξινων φαρμάκων.
  5. Το κάπνισμα είναι μια συνήθεια που έχει εξαιρετικά αρνητικές επιδράσεις στο έμβρυο και η γυναίκα θα πρέπει να υποβοηθείται στην διακοπή αυτών, εάν είναι δυνατόν.
  6. Για την αντιμετώπιση της ναυτίας και του εμετού:
    α)Να τρώτε μικρά και σε συχνά διαστήματα γεύματα. Η πείνα μπορεί να χειροτερέψει την  ναυτία,
    β) Αποφύγετε τα υγρά 1-2 ώρες πριν και μετά από τα γεύματα,
    γ)Να καταναλώνεται απλές αμυλούχες τροφές (μακαρόνια, ρύζι, πατάτες, ψητές ή βραστές ή άλλα ζυμαρικά, δημητριακά πρωινού), δ)Ελαττώστε τη λήψη λιπαρών και τηγανιτών τροφών. Τα λίπη καθυστερούν τη γαστρική εκκένωση και μπορεί να αυξήσουν τη ναυτία,
    ε)Αποφεύγεται το βούρτσισμα των δοντιών αμέσως μετά το φαγητό, επειδή μερικές φορές προκαλεί γαστρικές ενοχλήσεις.
  7. Να γυμνάζεστε τακτικά (π.χ.  δυναμικό περπάτημα) για να βελτιώνεται ο μυϊκός τόνος και να ενεργοποιείται η κινητικότητα του εντέρου.
  8. Ένα συμπλήρωμα 30 mg σιδήρου προτείνεται κατά τη διάρκεια του δεύτερου και τρίτου τριμήνου.
  9. Η συμπληρωματική χορήγηση του σιδήρου περιλαμβάνει τις ακόλουθες οδηγίες:
    α) Τα συμπληρώματα να λαμβάνονται μεταξύ των γευμάτων ή κατά τη βραδινή κατανάλωση διότι μερικά συστατικά εμποδίζουν την απορρόφηση του σιδήρου. Τέτοια συστατικά είναι το φυτικό άλας (σε ολόκληρα τα όσπρια), τα οξαλικά (σε πράσινα φυλλώδη λαχανικά) και οι ταννίνες στο τσάι και στον καφέ.
    β) Τα συμπληρώματα να λαμβάνονται με υγρά εκτός του γάλακτος, καφέ, και τσάι τα οποία αναστέλλουν την απορρόφηση του σιδήρου.
    γ) Τα συμπληρώματα πρέπει να λαμβάνονται κατά τη βραδινή κατάκλυση εάν προκαλούν γαστρεντερικές διαταραχές.
    δ) Ακόμα και όταν λαμβάνεται συμπλήρωμα, να συμπεριλαμβάνονται στην καθημερινή δίαιτα καλές πηγές σιδήρου, όπως είναι τα κρέατα, και τα όσπρια, και ακόμη πηγές βιταμίνης C , η οποία βοηθάει την απορρόφηση του σιδήρου
    ε) Τα συμπληρώματα να φυλάγονται σε μέρη απρόσιτα για τα παιδιά
  10. Για τον έλεγχο της υπέρτασης της εγκυμοσύνης  ένας μέτριος περιορισμός του νατρίου 2-3 gr . ημερησίως μπορεί να είναι απαραίτητος:
    α) Μη χρησιμοποιείτε αλάτι στο φαγητό παρά μονάχα λίγο στο μαγείρεμα,
    β) Αποφεύγετε τα καπνιστά, κατεργασμένα ή παστωμένα τρόφιμα, όπως τα παστά ψάρια, το ζαμπόν, το μπέικον, τα αλλαντικά, τα λουκάνικα, τις ελιές, αλμυρά σνακ, πατατάκια, γαριδάκια, ποπ κορν, ξηροί καρποί, κρακεράκια,
    γ) Καλές επιλογές αποτελούν: φρέσκα φρούτα, λαχανικά, φρέσκα, ψάρια, κοτόπουλα και κρέατα
  11. Τα φάρμακα που πρέπει να αποφεύγονται στην εγκυμοσύνη είναι τα εξής: Αμφεταμίνες, αναβολικά στεροειδή, τετρακυκλίνη, στρεπτομυκίνη, αντισταμινικά, ασπιρίνη, διουρητικά, ναρκωτικά, παρακεταμόλη, σουλφοναμίδες.
  12. Επισκεφθείτε τον διαιτολογο μας στα Be Beautiful για να μάθετε περισσότερα για το τι πρέπει να τρώτε έτσι ώστε να είστε υγιής και με ενέργεια καθ' όλη τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: